فرق خبرة

547 subscribers

بودكاست فرق خبرة مساحة اننا نسمع بعض أكتر من غير تنشنه وباحترام أكبر لوجهة نظر الطرف الآخر حتى لو كان مخالف لينا

Episodes
28 / 05 / 2023

أجيال ورا أجيال


هم ليه Generation Z عاملين قلق؟
ليه بننتقضهم من غير ما نسمعهم؟
الحلقة دي ضيفتي مريم أحمد، من Generation Z اتكلمنا عن ليه ظروف الجيل دا مختلفة؟ وليه بيتحرك بالسرعة دي؟
وهم محتاجين إيه من الأجيال الأكبر علشان يقدروا يتفاهموا سموا؟
اسمع مريم دلوقتي في فرق خبرة، ومتنساش تعمل ليها فولو على انستجرام على تشوف محتواها اللي بتتكلم فيه مع اجيال مختلفة عن Generation Z
www.instagram.com/maryam.ahmed.dawy/
ولو عندك أي سؤال أو حابب تشاركني بحاجة، هستناك تبعتلي على انستجرام
www.instagram.com/sarapodcaster/





---

Send in a voice message: https://podcasters.spotify.com/pod/show/sara-farhat/message

00:28:45
20 / 05 / 2023

التربية من وجهة نظر أم


عايزين نتكلم عن التربية بس المرة دي من وجهة نظر أم، مش من وجهة نظر أخصائي تربية
من بودكاست العيال نامت سعيدة إن ضيفتي اسراء المغربي
اتكلمنا عن:
- ايه مفهوم التربية الشائع وايه اللي بيحصل في الواقع؟
- ازاي الانسان محتاج يكون رحيم بنفسه في تجربته لأول مرة كـ -أم ، اب-
- ليه الاطفال هم اللي بيربونا مش العكس
وقصص كتير كانت خفيفة وممتعة مع أسراء المغربي
لو عايز تسمع قصص اكتر عن البيت، والأمهات والأطفال... أعمل فولو لبودكاست العيال نامت
https://linktr.ee/eyalnamet?fbclid=IwAR3tECMFBs1xlxDdMgWdL1XRaQBTvYUsXlGPpXbNnQ5ol88hu59OBs5wX7o


---

Send in a voice message: https://podcasters.spotify.com/pod/show/sara-farhat/message

00:52:10
07 / 05 / 2023

عن صناعة المحتوى مع يحيى عزام


لو صانع محتوى هـ يتكلم عن صناعة المحتوى بشكل واضح وصريح، من غير تجميل للكلام هيقول إيه من واقع خبرته؟
اسمع حلقة يحيى عزام دلوقتي اللي اتكلمنا فيها عن أكتر من موضوع مرتبط بصناعة وصُناع المحتوى

---

Send in a voice message: https://podcasters.spotify.com/pod/show/sara-farhat/message

01:16:08
28 / 04 / 2023

هل انت فعلًا مستعد تفتح ستارت اب؟


انت قاعد دلوقتي بتفكر تفتح ستارت اب، وتروح الخليج
حلو يكون عندك هدف، وعايز تحققه، بس الأهم إنك متدخلش حرب وانت مش متسلح ليها كويس-
في فرق كبير في خبراتنا، فـ اسمع د.عمرو دلوقتي وهو بيحكي من وجهة نظره ومن واقع خبرته وبيتكلم عن:-

ليه أغلب الشباب بيفشلوا في فتح ستارت اب ناجح؟

عقلية رائد الأعمال-

احنا مش زي بعض، فـ ازاي نراعي الفروقات ما بينا-

ازاي السوشيال ميديا بتأثر على قراراتنا ويتذرع جوانا رغبات وهمية

ليه بنحس بتعاسة في شغلنا؟

هو الرزق إيه؟ وهل انت عارف فعلا أولوياتك؟-


وافتكر دايمًا إنك مش داخل تتسابق مع حد، ولا في حد سابقك ولا انت متأخر عن حاجة ❤️


---

Send in a voice message: https://podcasters.spotify.com/pod/show/sara-farhat/message

01:05:53
25 / 04 / 2023

كفاية خناق واسمع فرق خبرة


بودكاست فرق خبرة، مساحة اننا نسمع بعض أكتر من غير تنشنة وباحترام أكبر لوجهة نظر الطرف الآخر حتى لو كان مخالف لينا
اعمل فولو دلوقتي واستنى ضيوف مميزين هـ يشاركوك خبرتهم في مشاكل تهمك




---

Send in a voice message: https://podcasters.spotify.com/pod/show/sara-farhat/message

00:01:11
فرق خبرة
547 subscribers

بودكاست فرق خبرة مساحة اننا نسمع بعض أكتر من غير تنشنه وباحترام أكبر لوجهة نظر الطرف الآخر حتى لو كان مخالف لينا

Episodes
28 / 05 / 2023

أجيال ورا أجيال

هم ليه Generation Z عاملين قلق؟
ليه بننتقضهم من غير ما نسمعهم؟
الحلقة دي ضيفتي مريم أحمد، من Generation Z اتكلمنا عن ليه ظروف الجيل دا مختلفة؟ وليه بيتحرك بالسرعة دي؟
وهم محتاجين إيه من الأجيال الأكبر علشان يقدروا يتفاهموا سموا؟
اسمع مريم دلوقتي في فرق خبرة، ومتنساش تعمل ليها فولو على انستجرام على تشوف محتواها اللي بتتكلم فيه مع اجيال مختلفة عن Generation Z
www.instagram.com/maryam.ahmed.dawy/
ولو عندك أي سؤال أو حابب تشاركني بحاجة، هستناك تبعتلي على انستجرام
www.instagram.com/sarapodcaster/





---

Send in a voice message: https://podcasters.spotify.com/pod/show/sara-farhat/message

00:28:45
20 / 05 / 2023

التربية من وجهة نظر أم

عايزين نتكلم عن التربية بس المرة دي من وجهة نظر أم، مش من وجهة نظر أخصائي تربية
من بودكاست العيال نامت سعيدة إن ضيفتي اسراء المغربي
اتكلمنا عن:
- ايه مفهوم التربية الشائع وايه اللي بيحصل في الواقع؟
- ازاي الانسان محتاج يكون رحيم بنفسه في تجربته لأول مرة كـ -أم ، اب-
- ليه الاطفال هم اللي بيربونا مش العكس
وقصص كتير كانت خفيفة وممتعة مع أسراء المغربي
لو عايز تسمع قصص اكتر عن البيت، والأمهات والأطفال... أعمل فولو لبودكاست العيال نامت
https://linktr.ee/eyalnamet?fbclid=IwAR3tECMFBs1xlxDdMgWdL1XRaQBTvYUsXlGPpXbNnQ5ol88hu59OBs5wX7o


---

Send in a voice message: https://podcasters.spotify.com/pod/show/sara-farhat/message

00:52:10
07 / 05 / 2023

عن صناعة المحتوى مع يحيى عزام

لو صانع محتوى هـ يتكلم عن صناعة المحتوى بشكل واضح وصريح، من غير تجميل للكلام هيقول إيه من واقع خبرته؟
اسمع حلقة يحيى عزام دلوقتي اللي اتكلمنا فيها عن أكتر من موضوع مرتبط بصناعة وصُناع المحتوى

---

Send in a voice message: https://podcasters.spotify.com/pod/show/sara-farhat/message

01:16:08
28 / 04 / 2023

هل انت فعلًا مستعد تفتح ستارت اب؟

انت قاعد دلوقتي بتفكر تفتح ستارت اب، وتروح الخليج
حلو يكون عندك هدف، وعايز تحققه، بس الأهم إنك متدخلش حرب وانت مش متسلح ليها كويس-
في فرق كبير في خبراتنا، فـ اسمع د.عمرو دلوقتي وهو بيحكي من وجهة نظره ومن واقع خبرته وبيتكلم عن:-

ليه أغلب الشباب بيفشلوا في فتح ستارت اب ناجح؟

عقلية رائد الأعمال-

احنا مش زي بعض، فـ ازاي نراعي الفروقات ما بينا-

ازاي السوشيال ميديا بتأثر على قراراتنا ويتذرع جوانا رغبات وهمية

ليه بنحس بتعاسة في شغلنا؟

هو الرزق إيه؟ وهل انت عارف فعلا أولوياتك؟-


وافتكر دايمًا إنك مش داخل تتسابق مع حد، ولا في حد سابقك ولا انت متأخر عن حاجة ❤️


---

Send in a voice message: https://podcasters.spotify.com/pod/show/sara-farhat/message

01:05:53
25 / 04 / 2023

كفاية خناق واسمع فرق خبرة

بودكاست فرق خبرة، مساحة اننا نسمع بعض أكتر من غير تنشنة وباحترام أكبر لوجهة نظر الطرف الآخر حتى لو كان مخالف لينا
اعمل فولو دلوقتي واستنى ضيوف مميزين هـ يشاركوك خبرتهم في مشاكل تهمك




---

Send in a voice message: https://podcasters.spotify.com/pod/show/sara-farhat/message

00:01:11

Next Prev
0:00 / 0:00

Playback Speed

x1


0.5x

1.5x

1x